Geng blog

10/12/2012

Silat Pencak Olahraga : Aku atlit??

Bismilahirahmanirahim...

Lumrah hidup manusia ada pasang surutnya.. ada masanya kita gembira..adakalanya kita melalui fasa kesedihan...sem lepas merupakan sem yang berat aku lalui...banyak masalah yang melanda..pointer jatuh turun mendadak..tapi bila difikir-fikir semua pun memang salah aku..aku banyak main-main dalam belajar sem lepas...assigment pun hantar last minit..faham-faham lah kerja saat akhir..asal siap...hahaha..

Sem ni aku kembali dengan semangat baru..aku betolkan balik niat aku datang belajar kat sini..bukan nak main-main..bukan takat nak abiskan duit mak abah aku jek..niat aku datang Perak sebab aku nak menambah kualiti diri aku..nak cari sesuatu yang menjamin masa depan aku dan keluarga aku.. ok.. aku kuatkan semangat.. aku kuatkan hati.. aku cekalkan diri supaya terus kuat untuk bertahan.. aku tahan air mata dari terus mengalir untuk perkara yang tak sepatutnya....

Menariknya sem ni aku sibukkan diri aku..paling tak sangka aku masuk Kejohanan Super UPSI Siri 3.. amenda tu? Kejohanan ni anjuran UPSI untuk kolej-kolej kediaman..tapi aku bukan warga kolej..jadi aku mewakili Unit Kediaman Luar Kampus...akupun tak pernah terfikir nak masuk sukan..sukan dengan aku memang takde hubungan akrab langsung sejak dulu..aku TAK PERNAH minat sukan dan kalau aku masuk tu maknenya aku TERPAKSA atau DIPAKSA masuk...tapi sem ni boleh pulak aku masuk sukan tempur silat pencak olahraga..tapi nasib baiklah Silat adalah antara minat aku.. mase amik kokurikulum untuk abehkan jam kredit kat UPSI ni aku pilih Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi..jadi sedikit sebanyak aku ada asas tentang silat...


Tu dia...Kejohanan Super UPSI Siri 3

Seronok? agaklah..tibe-tibe jadi atlit sape taknak..hahaha..dahlah aku ni tak pernah minat sukan, tibe-tibe pulak jadi atlit..kan macam aneh sangat..tapi takpelah.. walaupun tiap-tiap malam kene turun gim untuk latihan aku anggap sebagai alternatif untuk hilangkan tekanan buat tugasan kuliah... dan pengalaman memukul orang tu paling berharga...haha..ingat suke-suke dapat pukul orang..inilah peluangnya..dan yang paling seronok aku boleh bergurau senda dengan lawan aku lepas perlawanan..walaupun dia berjaya kalahkan aku, aku yakin dia memang lebih layak..aku dengar cerita dia dah main silat sejak sekolah..aku ni apelah sangat..baru nak merangkak dalam dunia persilatan.. lawan aku siap cakap "sori" setiap kali dia pukul aku..haha..


haha..tu dia..tulah bunga silat yang aku tak taw belajar dari mane..

Senak perut lepas kena sepak...rehat kejap..haha

Hari sabtu pagi sepatutnya giliran aku berlawan..tapi disebabkan pagi tu ade upacara perasmian jadi acara ditangguhkan pada waktu petang.. jadi pagi tu aku ambil kesempatan nak tengok perbarisan perasmian..taktawlah nak kate nasib baik ke ape kan, tibe-tibe pulak ade permintaan geng-geng UKLK untuk join perbarisan...jadi aku tak pikir panjang pun terus je setuju.. diorang bagi jaket UKLK suruh sarung lepas tu bawak bendera untuk kibar-kibarkan sepanjang perbarisan.. aku ni dari sekolah tak suke perbarisan..tapi taktawlah mase tu dorang ajak, aku ikotkan jek..hahaha...


Ni barisan housemate aku..haha..posing je lebih...

kami semua atlit tau...hahaha


Barisan peserta yang join Perbarisan UKLK


Kenangan masuk mewakili UKLK jadi kenangan paling manis sebab skuad UKLK berjaya jadi juare keseluruhan..hahaha..jangan cemburu wahai penduduk kolej kediaman... kami menang kebanyakkan acara yang dipertandingkan.. semoga kemenangan ni jadi pembakar semangat buat kami kerana kami ni antara anak kandung suluh budiman yang berdikari..tak tinggal di koleh kediaman..kami takde gelanggang sendiri.. kami takde dewan sendiri..maka bersyukurlah warga kolej kerana diberi banyak kemudahan...


Hadiah yang menjadi rebutan...

Alhamdulilah..walaupun aku tak jadi juare ade gak hadiah saguhati..hahaha..tahun depan boleh cube lagi kan... :)

tempat ketiga

Dan bahagian yang paling seronok bersama skuad UKLK yang sangat sporting.. baru kenal beberapa hari kami dah macam kenal bertahun... pengalaman yang sangat sukar dicari...


Team silat pencak!


Ceria atlit-atlit UKLK

Juare keseluruhan...

Dan...akhir sekali..gambar yang paling kami suka...nilah hasil usaha kami serumah sebagai atlit baru UKLK..hahaha..


Tiga gangsa dan satu perak..yang tinggi tu pinjam jek..haha...

Sekian sahaja coretan aku buat masa ni..Hidup UKLK!!!

No comments:

Post a Comment

bagi sikit pendapat... :)