Geng blog

13/04/2014

Musim Bunga Hati Aku

Takkan kau tak rasa apa-apa?
Walaupun kau tak tengok aku
kau tengok gambar-gambar aku
takkan takda sedikit pun terdetik dihati kau tentang kenangan dulu?
takkan tak terimbas sedikit pun janji yang pernah kau lafaz dulu?
takkan kau betul-betul dah hilang ingatan tentang aku?

Mungkin salah aku
salah aku untuk terus ingat kau
kau yang dah lama lupakan kewujudan aku
takpe
kalau kau nak tahu
memang aku sengaja muncul
memang aku sengaja nak sakitkan hati kau
memang aku nak kau tengok aku gembira
aku nak kau tengok aku tersenyum bahagia
walaupun hati aku terluka
dalam


#musim bunga , mungkinkah kembali bermukim dihati?



4 comments:

  1. moga musim bunga itu kembali mekar

    ReplyDelete
  2. Musim bunga pasti akan berakhir dik.
    Apa yang penting tunggu lah musim yang bakal muncul.
    Mungkin kita tak ingin musim itu berganti dan berakhir.
    Tapi siapa kita nak menindak takdir ketentuan ilahi.
    Berbangga dengan apa yang kita rasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trima kasih sis! yup...walaupun kesedihan yang melanda , saya percaya ade hikmah di sebalik semuanya!

      Delete

bagi sikit pendapat... :)