Geng blog

16/11/2012

Cara tenangkan Hati...

Bismillahirahmanirahim....

Lama sudah aku tak merasa tenang sebegini.. rasa tenang hati nak buat assigment yang berlambak-lambak tu... rasa semangat untuk meneruskan hidup sebagai manusia dimuka bumi ni....

Mungkin semua nikmat ni hasil memperbetulkan niat..bila difikir-fikir balik mungkin banyak yang dah aku lalaikan..aku leka..aku lupa tanggungjawab aku bila datang belajar kat sini...

Kadang-kadang aku hairan..aku tengok ada kawan-kawan yang boleh bahagikan masa belajar dengan bercinta,berniaga, bersahabat, bersosial... aku tak boleh... aku tak pandai nak bahagikan semua tu... bila aku buat sesuatu perkara aku fokus pada satu jek... bila buat dua perkara jadi bercampur aduklah semuanya...

Alhamdulilah... pagi ni aku boleh menulis seperti dulu.. rujuk sedikit bahan dan gunakan pengetahuan sedia ada.. nikmat yang aku miliki masa belajar kat sekolah dulu.. lama dah tak rasa nikmat ni... beberapa sem ni aku rasa aku banyak main-main..banyak leka..aku lalai dengan niat aku untuk belajar... dulu aku rajin buat kerja sekolah cikgu bagi.. rasa seronok sangat bila jadi orang pertama yang siap tugasan.. tapi sekarang entahlah... dah saat-saat terakhir baru aku nak buat assigment..ish3...

Terima kasih Ya Allah sebab mengembalikan jalan yang benar padaku... sekarang aku rasa lebih tenang nak buat kerja... boleh layan lagu sambil buat kerja... fikiran pun tak melayang tah kemana-mana... boleh bahagikan masa dengan macam-macam perkara.. dah tak serabut macam beberapa sem lepas.....

Tiba-tiba aku rasa rajin pulak baca buku motivasi..hahaha..ni pengaruh kawan aku lah ni... dia kata dia rela dicampakkan dalam lautan buku.... bila aku dengar kata-kata tu buat aku terfikir... dulu aku rajin beli buku.. sampai buku berlonggok-longgok kat bilik.. mak pun suke aku kumpul buku... siap bagi duit kalau singgah kedai buku...walaupun kebanyakkan bukan buku pelajaran, tapi lebih kepada buku isu semasa... tapi sejak duduk universiti rasa sayang pulak nak keluarkan duit beli buku... hahaha.. nak beli pun fikir dua tiga kali tengok pada kepentingan memiliki buku tu...betapa bezanya aku sekarang kan?haha

opssss.... rase macam dah terlebih pulak..oklah..aku nak sambung buat assigment dulu.. minggu depan nak kena hantar... aduh!..

Sekian...

No comments:

Post a Comment

bagi sikit pendapat... :)