Geng blog

18/11/2012

Review Zaiton Ceritaku

Bismilahirahmanirahim...

Tibe-tibe rase nak cerita sikitlah pasal movie yang baru-baru ni aku tonton.. cerita Zaiton Ceritaku.. Mungkin ramai tak tahu dan ramai taknak ambil tahu pasal Zaiton Sameon ni.. tapi bagi aku kisah hidup dia sangat menarik dan patut untuk difilemkan... aku tertarik nak tulis benda ni lepas baca entri kat SINI.


ni poster cerita ni..

Tapi sayangnya dalam panggung mase aku pegi tonton cerita  tu cume ade 4 orang penonton sahaje..ah, tak tahu nak kate ape.. mungkin orang lebih suke tengok cerita lawak dari tengok cerita yang bawa mesej berat macm ni.. tapi sejujurnya cerita ni memang best.. sarat dengan nilai dan pengajaran yang positif.. Zaiton menonjolkan macam mana susahnya nak bangkit semula selepas dugaan yang begitu besar menimpa dalam hidupnya.. perkara yang hampir semua orang lalui.. nak bangkit semula selepas kehilangan yang besar.. ok, mungkin aku suke cerita ni sebab aku suka baca novel dan motivasi.. tapi keseluruhannya movie sangat tinggi nilainya dalam memberi motivasi kepada orang lain... itu pandangan peribadi aku...

Sekian...

No comments:

Post a Comment

bagi sikit pendapat... :)