Geng blog

03/01/2013

Rezeki..



Alhamdulilah... di hujung-hujung sem ni rezeki cukup murah.. ade je dapat makan percuma.. ade je orang nak belanje makan... rezeki Allah nak bagi.... duduk kat kiosk nasi kukus UPSI terserempak dengan Encik Andy... petugas kolej yang jugak felo blok b Kolej Zaba yang pernah aku tinggal dulu.. bual-bual punye bual bodeklah En Andy belanje..dengan senang hatinya dia bayar nasi kukus dengan air aku dengan dua orang lagi kawan.. Alhamdulilah..murah rezeki En Andy pasni...


Exam pun tinggal lagi satu kertas.. setakat ni alhamdulilah dah tiga kertas yang berlalu.. takde nak stress sangat..tapi takut jugak dengan keputusannya nanti... mudah-mudahan semuanya baik-baik belaka...


Lega tapi belum cukup lega...


Musim peperiksaan membuka peluang aku jumpe kawan-kawan yang susah nak jumpe sepanjang sem.. terserempak dengan senior yang aku pinjam bukunya dah 3 sem tak pulang-pulang... orangnya masih sama dan ramah seperti dulu... sejujurnya terkejut sebab aku ingat dia dah grad..rupenya baru sem 8... Alhamdulilah masih ada peluang nak pulangkan buku dia...


hohoho..


Tahun 2012 dah berlalu dan 2013 mula membuka tirainya... semoga tahun 2013 membawa sinar yang baru... 2012 melabuhkan tirainya dengan pelbagai kenangan dan cerita... kalau nak dicoretkan terlalu banyak  dan terlalu lewah... hihihi...

Baru empat hari tahun 2013 berlalu dan sebenarnya terasa cepat mase berlalu.. bila orang tanya umur aku masih jawab 22.. tapi bila kawan sebelah siku aku baru aku sedar, ekh dah 23 tahun lah...haha.. cepat betul aku dah 23 tahun.. kawan-kawan dah ramai kawin..dah ade anak.. takpe.. mak kate belajar dulu.. abah kate kumpul duit dulu... abang kate fokus kumpul duit dulu... 





Sebelum tahun 2013 bermula sempatlah aku dengan budak-budak rumah habiskan duit untuk makan kat Hitz Cafe.. takdelah mahal sangat tapi kalau makan hari-hari memang tak cukuplah duit ptptn..haha...sedikit gambar kenangan...gambar yang telah diedit belaka... kadang-kadang aku pun keliru.. aku ni salah amik program ke kat UPSI? sebab aku suke sangat benda-benda multimedia berbanding menulis..haha..



sebenarnya kafe ni warne hijau..aku yang retrokan..haha

Ni su ngan min... amboi ceria betol su...


Ni mimi dan alip ba ta sa jim...haha


Ni penghias dinding..

Ni wan, syida, ani, fitri dan farha...


Ni aku dan farha..farha lagi?haha

Itu jelah yang aku nak cerita.. tahun 2013 baru nak bermula..tapi macam-macam dah dirancangkan..nak pegi jalan-jalan kat Perlis lah..nak pegi gua tempurung lah...apepon semoga semuanya berjalan lancar...

sekian...


No comments:

Post a Comment

bagi sikit pendapat... :)