Geng blog

06/04/2013

Demam Makroteaching...

Bismillahirahmanirahim...

Cuti pertangahan sem dah pun bermula..tetapi aku masih disini..di bumi bertuah Tanjong Malim.. Kawan-kawan rumah sewa semua dah balik dan hanya tinggal aku dan mimi... Arghhh.... kenapa aku belum balik? bukan aku taknak balik..tapi hari ahad ni aku akan menjejakkan kaki ke bumi Perlis untuk melakukan pengajaran Makro di sebuah sekolah di daerah Arau Perlis.... Bukan aku taknak dekat-dekat tapi rezeki ada yang jauh nak buat macam mane..lagipun dah terlanjur berjanji..haruslah ditepati...

Tekanan sebab masih belum balik kampung lagi...arghhhhh


Pengajaran makro yang kami perlu lakukan ni merupakan Tugasan KPD 3026 yang wajib kami selesaikan sebelum berpraktikum pada sem depan...macam-macam kerenah nak berdepan dengan pihak sekolah untuk dapatkan kebenaran nak buat pengajaran makro ni.. aku dengan tiga orang lagi kawan dah pergi beberapa sekolah di daerah Tanjong Malim ni untuk dapatkan kebenaran, tapi sayangnya permohonan kami ditolak dengan alasan kami tidak memiliki surat kebenaran daripada KPM.... nasib baiklah sekolah lama kawan aku  yang kat Perlis ni lebih memahami.. sekolah bagi kebenaran walaupun kamu takda surat daripada KPM.. terima kasih Ya Allah...







Respon setelah tiga buah sekolah menolak permohonan kami..haha

Bila nak datang tempat orang ni kenelah bersedia kan? tambah-tambah pulak nak mengajar kat sekolahnya.. aku ni bukanlah guru tetapi hanya pelajar...  berdebar-debar rasa.. tapi persediaan kene buat jugak supaya perjalanan pengajaran Makro tu berjalan dengan lancar...


Bahan bantu mengajar


RPH pengajaran karangan

Penanda buku tanda cenderahati


Cenderahati yang belum siap dihias lagi..hihi...

Kebetulan hujung minggu ni pula ada hari terbuka Kolej Za'ba.. jadi aku dan mimi mengisi kebosanan menunggu hari ahad dengan membuang masa, duit dan tenaga di sana..hahaha... tambahan pulak ramai artis-artis yang datang..memang meriah... 

Aku berdoa semoga perjalanan aku ke Perlis selamat sampai dan aku dapat balik ke Johor secepat mungkin.. paling awal hari rabu aku dah ada kat kampung..fuhhhhh...mudah-mudahan,,aaaaammmmmiiiinnn...

SEKIAN...


No comments:

Post a Comment

bagi sikit pendapat... :)