Geng blog

12/10/2012

Aku jiwang?

Bismillahirahmanirahim...

Jiwang? Ya.. aku memang jiwang... aku suka melayan lagu-lagu layan perasaan..



Spin-Mengusung Rindu


Dalam hati ini ada nama mu
Nama seorang insan yang aku rindu
Dalam diri ini ada sayang mu
Sayangnya diri mu tidak mengerti

Dalam senyuman ini ada tangisan
Tangisan seorang insan terluka
Dalam jiwa ini ada pilunya
Pilu yang membuat aku menangis
Oh hibanya... ( oh... )

Sayu hati... sayu sekali
Melihat engkau berpimpin tangan
Dengan sidia
Sakit hati... sakit sekali
Pabila cinta yang aku beri tak dihargai

Sungguh terhina letih tidak bermaya
Rasa terkilan bunga yang ku puja
Kini mekar harum di jambangan orang
Kau yang ku sayang
Aku yang gundah

Kalau tahu sakit begini
Tidak aku bermain cinta
Kalau tahu siksa begini
Tidak aku menyanyangi mu
Pilu resah di hati ini
Mengusung rindu...
Ku tak berdaya


Bila hati tengah sakit, rasa kecewa sebab cinta dengar pulak lagu ni...

Mojo-Andai Ku bercinta Lagi..


Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga
Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini


Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni?
Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda


Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh
Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih


Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati


Tapi lagu kegemaran aku....


Motif Band-Tuhan Jagakan dia
Hanya dirimu yang ku cinta
Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku
Walau ku tahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadmau

Tuhan jagakan dia

Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku

Walau ku tahu kau takkan sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadamu
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku

Tuhan jagakan dia

Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku

Tuhan jagakan dia

Dia kekasihku kan tetap milikku
Aku sungguh sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku


       Pada aku, lagu merupakan lambang perasaan kita... bila kita dengar lagu yang serasi dengan jiwa kita pada masa tu, confirm akan ulang-ulang lagu tu sampai kawan jadi sakit ati..hahaha..Benda biasa.. jauh dari keluarga..jauh dari kampung... banyak perkara yang aku kena fikirkan sendiri... jage diri sendiri... ya... susah sebenarnya...

    Aku ni jenis keras hati..susah nak dengar cakap orang...tapi aku ni sensitif jugak...senang nak menangis...sebab tu kawan-kawan cakap aku jiwang...hahaha.. Entahlah... aku cuma tahu aku suke dengar lagu yang jiwang-jiwang... rasa tenang lak bila hati tengah disakiti... Tapi aku jugak dengar lagu macam ni..


Muhasabah Cinta-Edcoustic

Wahai pemilik nyawaku

Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Ku pasrahkan semua pada-Mu

Tuhan baru ku sedar

Indah nikmat sihat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cintaMu

Reff:
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Ilahi muhasabah cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu


Banyak lagi lagu yang aku suke sebenarnya.. tapi ni adalah contoh-contohnya... saje nak berkongsi...  Sekarang ni pun tengah layan suria fm online...  klik sini untuk dengar..

Link Suria.fm

SEKIAN...



No comments:

Post a Comment

bagi sikit pendapat... :)