Geng blog

12/05/2013

Anak kedua?

Bismilahirahmanirahim....
Siapa anak kedua dalam keluarga? ada fakta menarik untuk anda.. :)


ANAK MANJA EMAK 
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu.



ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.



TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pandai pujuk makwe atau pakwe dia. 

BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D



HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.


HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.



BERDIKARI
Very independent.memang betul.tp kalau terlebih independent pun payah.mudah bergaul.very take care.

ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja  dengan orang.

PEMAAF dan CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.

PAKAIAN
Nak semua up to date.semua nak kemas.


Tapi...tapi...tapi....betul ke?hihihihi

2 comments:

  1. wahhhh yeke.. hehehe mungkin ada jugak betulnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..kamu anak no 2 jugak ke? :)

      Delete

bagi sikit pendapat... :)